۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

Christopher and His Kind

اول از همه بگم که ترجمه اش سخته! کریستوفر و هم نوعانش؟ هموفوبیک نیست؟ مگه ما یه نوع دیگه ایم که این جوری بازگردانش کنم؟ :))

فیلم جالبیه به ویژه اگه رخدادهای اروپای دهه ۳۰ و ۴۰ واستون جالبه!
آقای کریستوفر ایشروود که مثینکه واقعاً یه نوسنده انگلیسی بوده ان، همو تشریف دارن، اون هم به صورت Openly!!!
من نمی دونم این اروپای وسطای سده ۲۰ اُم چه یوتوپیایی بوده واسه خودش هااا!!! اون یکی فیلمه هم یادتونه؟ Love in thoughts؟ اون هم مال همین موقع ها بود!
این آقا چون عشقش میکشه و مایه دار هم هست پا میشه میره از لندن به برلین و توی قطار با یه آقایی آشنا میشه که اون آقا بهش آدرس یه خونه رو میده واسه اجاره کردن! این خونه داستان ها داره! و تو این خونه دوستانی هم پیدا می کنه آقای ایشروود! و داستان های عشقی ای هم واسش رقم می خوره تا این که جنگ جهانی دوم آغاز میشه و ایشون و دوس پسرشون که یه رفتگر ساده ولی زیباس، در میرن انگلیس! کار دوس پسره انگلیس جور نمیشه و دیپُرت میشه آلمان!
سال ها بعد این دو هم رو می بینن! دوس پسره که بی هم بودش اون موقعی که با ایشروود بود، حالا زن و بچه داره و به ایشروود پیشنهاد میده که همگی با هم برن آمریکا! ولی خب ایشروود که نمی تونه این وضع رو قبول کنه می پیچونه عشقش رو!
فیلم صحنه های زیادی درباره روابط سیاسی حذب ها و اقلیت های جنسی و مذهبی آلمان داره و از کتاب سوزی و اینا خیلی به تلخی یاد میکنه!
این فیلم کار تلویزیون بی بی سی هستش و در اصل یه فیلم تلویزیونی بوده! خیلی جالبه بدونین کریستوفر ایشروود نویسنده داستان A Single Man بوده!
این رو ۳ شب پیش  دیدم، برم ببینم امشب چی می بینم!
بوووس

۳ نظر:

ادي گفت...

رضا جان ميگم جز فيلم ديدن كار ديگه اي هم تو زندگيت مي كني؟ :) موندم اين فيلمارو از كجا مياري؟

Reza Cupid Boy گفت...

بَه ادی کجای کاری!؟ پس دوستام رو ببینی چی میگی؟ اونا که علاوه بر فیلم، سریالای آمریکایی رو هم همه رو میبینن و من تو سر خودم میزنم که چرا من وقت نمی کنم اونارو ببینم!
ولی ادی شبی یه دونه فیلم میشه دید! من همه که می خوابن، ساعت ۱ اینا یه فیلم می ذارم می بینم! :)
این قیلم ها رو دانلود می کنم بعضی ها رو. مقادیر زیادیش رو هم از یکی از بچه های بلاگر گرفتم (مصطفی، نویسنده سبزآبی)
بوووس

مریم گفت...

فیلم رنگین و قشنگیه ...